top of page

Was het maar altijd zomer


Opstaan, beide tuindeuren openschuiven en op blote voeten naar buiten met mijn eerste cappuccino. Het ultieme zomergevoel wat mij betreft.

Babette speelt op het gras met haar poppen, Féline ligt lui met een boek (lees tiktokkend) op het luchtbed in ons fijne zwembad, ik rommel wat in de plantenpotten en ’oogst’ een aardbei, wat stengels munt en handenvol tomaatjes uit mijn moestuin. Samen op avontuur in de tuin of daarbuiten. Lege jampot mee ter vaas, een stapel boterhammen, fruit en een fles zelf gemaakte ijsthee in de tas en aan het eind van de dag zwart van het zand en plakkerig van de zonnebrand weer naar huis om lekker buiten avond te eten en nog eens te plonzen ter verkoeling.

Waar er in andere jaargetijden nog met een ‘moet dat nou’ blik op wordt gekeken van een scherm, moet ik in de zomer zelfs de puber naar binnen sleuren als het donker wordt en het toch écht bedtijd blijkt. Veel hebben ze niet nodig op lange, warme zomerdagen. Water, stokken en stenen. Oh, en bellenblaas gaat er sowieso per liter doorheen. De ene na de andere tak wordt omgetoverd tot tentstok voor een tipi, zwaard of haaknaald. Bloemen plukken voor zomerse kransjes, idyllischer wordt het niet !! En als er vanwege de warmte toch onverhoopt gechagrijn klinkt, weet je simpelweg dat het tijd is voor het volgende waterijsje.


bottom of page